Agility

Nicolina Andersson

Kontakta sektorn

Trivselregler agilityplan

Koden till inhägnaden får du som medlem. Vad gäller egentligen inhägnaden? Får man gå in om det är någon annan där? Nedan reder vi ut detta:

• Inhägnaden är till för alla medlemmar.
  • Är där någon och tränar? Ha en dialog med personen innan du går in! Kommunikation är A och O! Fråga om du kan komma in med din hund, i 9 av 10 fall är det okej. Respektera om personen vill ha fem minuter till innan den lämnar, kanske är personen där för att träna på att ha sin hund lös utan störning av andra hundar.
  • Är det någon som vill komma in när du tränar? Pausa din hund och ha en dialog med personen som vill komma in och träna. Det är inte okej att ha ensamrätt på inhägnaden en längre stund, vill du vara ensam så ta några minuter till, sen får du byta av med den väntande personen.
  • Är det kurs går det bra att träna på den sidan det inte är kurs, men du måste sätta upp det orangea nätet mellan dig och kursen, ingen uppskattar hundar som springer fram, varken du eller kursdeltagare. Ha en dialog med instruktören innan du går in!
  • Var rädd om våra hinder, agilityhinderna är till för att träna agility, inget annat.
  • Vill du träna på att ha din hund lös, börja inne i vår inhägnad så minskar vi risken för att hundar springer fram till andra.

Årets agilityhund 2022

Stort grattis till:
1. Martina och Rolle
2. Lena och Vittra
3. Lena och Semillon

Årets Agilityhund!

Anmälan till ”Årets agiltyhund” kan göras när som helst under året, dock senast 31/12.

Skicka in din anmälan med namn och hundens registrerade namn till agilitysektorn.

För varje ekipage som anmäler sig räknas de 5 bästa officiella resultaten. För deltagande krävs att ekipaget tävlat för Varbergs BK.

Resultaten uppdateras under årets gång genom hämtning från Agilitydata.se. Priserna kommer delas ut vid årsmötet under nästkommande år. Vinnaren får ett minnespris (rosett) och andra- och tredjepristagaren får mindre minnespriser (rosetter).

Poängen räknas ut genom tabellen på bilden nedan.

Skulle två eller fler hundar hamna på samma slutpoäng summeras det individuella antalet fel för de 5 samtliga resultaten och den hunden med lägst antal fel segrar. Skulle hundarna hamna på samma antal fel placeras de på delad pallplats.